lördag 22 november 2014

Tro, - Faith,

En av sakerna jag tycker är viktigt att ha är tro. Tro på en gud, sig själv eller kanske någon annan. Tro på att saker kan bli bättre. Tro på godhet i världen och tro på att man kan övervinna svårigheter.

Vad tror ni på ?

Kramar
Anci


One thing I think is important to have is belief or faith. (This is a little hard to explain in english, it isn't quite the same. But I hope that you get the point !) It can be in a god, yourself or maybe somebody else. A feeling that things can get better, that there are kindness in the world and that you can win over difficulties.

What do you believe in ?

XO
Anci







4 kommentarer:

Katta sa...

Jag tror som du i det fallet! helt och hållet. Man måste tro och ha tilltro för att ta sig framåt. Har skrivit lite svar på kommentaren om ljuskoppen inne på min blogg till dej :) Ha en fin fortsättning på helgen, kram K

Hannis sa...

Jag tror på att det finns något större än oss människor. Som vi missar att ta hand om i jakten på staus och pengar...
Sen tror jag på karma, för det man ger, ja det får man tillbaka på olika sätt=))
Kram till dig // Hannis

Millas hem sa...

Tack för din kommentar! Ja, det är viktigt som du skriver att ta saker i sin egen takt. Det ska kännas bra och att vara roligt annars är vitsen borta liksom.=) Fint inlägg om tro. Jag önskar att flera människor kunde börja med att tro på sig själva. Att tro är bland det viktigaste av allt! Tack för att du delar med dig av dina tankar.
Kram Camilla

a kitchen in the country sa...

Ett fint och tänkvärt inlägg kära Anci och jag håller med dig, tro är viktigt. Själv tror jag på det goda i människan. Att det är starkare än det onda. Och så tror jag på karma. Att det du sänder ut får du tillbaka.

Ta hand om dig och tack för dina alltid lika värmande ord hos mig.♥

Kram