måndag 1 juli 2013

Något att bo i ? - A place to live in ?

Vad säger ni ? Vill ni bo i ett slott ? Jag tror att jag skulle tycka att det är för stort och lite för mycket att dammsuga och så. Men visst är det fint ? Just det här slottet är Steninge Slott och det ligger vackert vid vattnet och har andra mindre hus runt sig (de skulle nog passa mig bättre i storlek och de är absolut lika fina).

Jag har läst på en del om slottet och Axel von Fersens familj har bott här.

Anci



What do you say ? Do you wanna live in a castle ? I think that it might be too big for me and also too much to keep clean.. But it's nice ! This is Steninge Castle (near the airport Arlanda outside Stockholm) and the place is wonderful. There are some smaller houses near the castle and I like them even more. Better size and so beautiful.

I have read a little about it and the family of Axel von Fersen lived here.

Anci







 


4 kommentarer:

Bodil sa...

Så fint slott.
Det hade varit kul att bo på slott men då fick man nog ha städerskor, haha
Ha en fin tisdag!
Kram Bodil.

Hannis sa...

Vilken härlig bild på dig i förra inlägget!

Nog hade jag kunnat tänka mig att bo i ett slott=))
Men det där med att städa det blundar jag för!

Kram Hannis

Johanna Stålros sa...

Så vackert vore ju inte fel;) Hihi kramar på dig

Fredrik fon hessen sa...

Vilken härlig bild, på mitt slott..