onsdag 26 januari 2011

Och nu ? And now ?


Jaha och vad gör jag nu då ? Inspirationen har flugit iväg fast jag så gärna vill göra så mycket. Det kan bero på att det är intensiva dagar på mitt arbete. Även dagarna flyger iväg. Och då räcker inte tiden till allt jag vill göra.
Men en fin bukett med tulpaner har jag och jag kommer hit igen när inspirationen kommit tillbaka. Förresten, en sak till ! Har ni sett att det börjar bli lite ljusare på eftermiddagarna ??
Je dois partir, mes amis ! Je serai bientot de retour.
Anci

And what will I do now ? The inspiration has flown away although I wanna do so much. It can be because it's very intensive days at my work. Even the days fly away. I haven't got enough of time these days.

But I have a beautiful bouquet with tulips and I will come back to my blog when the inspiration have return. By the way, it was one other thing. Have you notice that the days are a little bit lighter in the afternoons now ??
Je dois partir, mes amis ! Je serai bientot de retour.
Anci

8 kommentarer:

Katta sa...

Jodå, jag ser även på morgonen att det blir ljusare för varje dag. isst är det så att inspirationen tryter med för mycket annat att göra men sen kan jag tycka att det blir lite blogg svackor när det är "mellansäsong" Som nu då inget speciellt händer man bara väntar på vår och sommar.Kram Katta

Anonym sa...

Anci!
Du ligger i hårdträning med franskan noterar jag!
En bukett med tulpaner är något jag verkligen saknar så här års här nere.
Grand plaisir du voyage!
Anne-Marie

Tina sa...

Att känna att man vill göra så mycket och samtidigt inte riktigt orka, känner jag igen. Låt tiden bero så kommer det tillbaka. Visst har det blivit ljusare, våren är definitivt på G!

Kram Tina

Hannis sa...

Ljusare jajjemänn.
Tänkte på det igår och blev sådär pirrigt glad.

Hoppas att det lugnar sig lite så du får tid till annat men framför allt kan njuta av dina fina tulpaner.

Kram Hannis

Ölandsvindar sa...

Oh yes! Inte riktigt mörkt förrän kl 17 noterade jag just i går. En strimma av hopp!
Kram
Kerstin

Hoestblomma sa...

Hej Anci,
jag har just nu sett din blogg för den första gång. Bloggen är jättefint. Och tiden där du har mer tid för den sköna saker kommer säkert.
Ha det så bra och kram från Schweiz, Luzia

Petra sa...

Ja visst är det härligt att ljuset kommer tillbaka. Jag som jobbar en halvtimma längre om dagarna nu får ändå gå hem när det är ljust.

Loppe sa...

Hej Anci
Jeg ser frem imod at du igen viser os dine fine projekter..

Her hos os er der lidt forår på vej
og det lysner dag for dag..

KÆMPE KRAM
Loppe