måndag 23 augusti 2010

Att skriva - To write


Skriva vill jag göra mer och jag vill gärna lära mig att skriva så att bokstäverna ser gammaldags ut. Det är så vackert ! Just nu tycker jag inte att jag hinner det. Och kanske inte yogan heller ?! Vad gör jag med min tid egentligen.... ?

Idag hittade jag en antikaffär som verkar intressant, men just nu är sakerna där lite för dyra för mig. Det fanns många saker jag gärna skulle tagit med mig hem därifrån. Vem vet, ni får kanske se något så småningom ??

Kramar i mängd
Anci


I want to write more and I want to learn to write in a old fashioned way. It looks so beautiful ! I don't think that I have time for it right now and maybe not for the yoga either. What am I doing with my time .....?

I found an interesting antique shop today, but the things in it was a little bit to expensive for me today. It was many things in the shop that I wanted to buy. Maybe I can show you some day soon ??

Lots of hugs
Anci


9 kommentarer:

Katta sa...

Det är ju jätteroligt att lära sig texta, men tiden kan ju inte räcka till allt man vill hela tiden ;) Men en dag kanske den finns där. Kram Katta

Lilla Blanka sa...

Hej goa Anci!

Ja, kalligrafi är så kul! Underbart med vackra bokstäver och siffror.

Du kanske kan köpa ett par böcker och börja öva hemma, det gjorde jag, och det funkar rätt bra. Man lär sig lite grunder i alla fall. Och så är det så himla kul att skriva med riktigt bläck och stålpennor.

Kram
Mia

Ölandsvindar sa...

God morgon!

Jag tycker att du ska prioritera yogan. Då kanske det andra kommer av sig själv sedan.
Kram
Kerstin

johanna sa...

Ja tiden är ett problem=)))Hoppas du kan ta dig tiden..Kraaaam

Karna sa...

Jeg kunne også godt tenkt meg å lært kallegrafi...eller iallefall fått en penere håndskrift...kjempe fint når en ser fin håndskrift...

Elisabeth - anyhow.se sa...

Det är rätt gott att veta att dom bara finns där - OM utifall att! :)

Petra sa...

Ja vem vet hur framtiden ser ut. Du kanske öppnar en egen aktik/pyssel/allt i allo affär en vacker dag!

Den där Marie sa...

Hej Anci!
Tack för din hälsning hos mig! Ja, bilderna är mina egna ;)

Kalligrafi är superroligt!!! Jag har gjort som Lilla Blanka här ovanför; jag köpte ett par böcker och övade hemma när jag hade tid och lust. Kom bara ihåg att det tar TID att skriva kalligrafi, så man måste ha en stor portion tålamod! :)
Lycka till med vad du än bestämmer dig för att börja med!
Kram Jonna ♥

Loppe sa...

Heja Anci :o)

jeg har just varit på semester i Sverige.
Tyvärr hinnade vi inte med om at åke till Stockholm denna gång..

( Frygteligt når en Dansk forsøger sig med at skrive svensk )hi hi

Jeg forsøgte engang at lære kalligrafi og har en masse penne og ting.. måske skulle jeg forsøge mig igen..

Kæmpe kram til dig !
Loppe