onsdag 27 januari 2010

Viktigt - Important


I dag läste jag på en annan blogg om citat och kloka ord. Jag tycker om att läsa och inspireras av det som andra har sagt. Välfunna ord som låter vackra tillsammans. En liten bok jag har brukar fyllas på med sånt jag tycker om.

Det som står på den här väskan (hittad på mässan) är det jag tror att vi ska försöka göra så mycket och så ofta som möjligt. Nu när jag har blivit äldre (och klokare ???) , så inser jag mer och mer vad det är som är viktigt för mig.

Och så är ju väskan fin också :)

En onsdagskram till er



I read on another blog today about quotes and wise words. I like to read and get inspired by something that other people have said. Nice words that sounds great together. I fill a little book I have with words that I think are good.

The words on this bag (I found it on the exhibition) is what I believe is that we shall do as much and often as we can. Now, when I'm older (and wiser ???), I realise more and more what I think is important for me.
And the bag is also nice :)

A Wednesday-hug to you

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja Du har så rätt så rätt Anci.

Väskan är en liten C-vitamin och vittnar om att det finns en framtid efter den här djäv.... vintern.

Har varit ute och kört i min lilla Barbie-bil i ett snöstorms-Österlen och känner mig urladdad på god energi... men väl istappar långt in i öronen!

Din vän Agneta

Engelska Villan sa...

Hej vännen!
Det tror jag också.
Vilken jättefin väska!!
Kram Anna

Elisa Day sa...

Så vacker väska. Samlar också på citat. Jag har en "bibel" som jag läser när det känns motigt, ja annars också leva, älska och lära. Kram

Anonym sa...

Onsdagskram tillbaka fast nu är det torsdag i Sverige så torsdagskram till dig.
Kloka ord, inte alltid lätt att leva efter.
Kram Bodil.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Fin väska..jag ggiar med citat o kloka ord!!! Kramis på dig i busvädret!!! ♥

Katta sa...

Väldigt bra ledord det där och väldigt söt väska. Bokstäverna på min blogg skrev jag på en vimpel till jul det står NOEL. Kram Katta

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!!
Så rätt så på en supersöt väska..
ibland undrar man vad man håler på med.. så mycket som ska hinnas med..och det viktigaste..
live laugh love!!


kram på dig
A-C

Tessie sa...

Visst blir man inspirerad av kloka ord! Även jag läste kloka ord i dag på bloggarna, insåg att man borde spara på sådana som man gillar.

Kram Torparfrun

Velvet and Linen sa...

What a beautiful quote.
I love the idea of having a book filled with quotes that mean something to you.
I think I will start one of my own.
Thank you for the great idea Anci!

xo
Brooke