torsdag 14 januari 2010

Tänk va - What about that



I morse gjorde någon mig väldigt lycklig och jag ska kanske berätta varför så att ni inte undrar. På väg till mitt arbete i morse upptäckte jag ,när jag skulle åka tunnelbana, att mitt SL-kort var borta !!! Jag insåg snabbt att en del av mina pengar måste läggas på helt andra saker än jag hade tänkt idag. Men en underbar och ärlig person hade lämnat mitt kort i t-banespärren. Tack tusen gånger till denna okända person som gjorde att jag log stort nästan hela dagen :D

Om ni undrar hur det gick med skåpet (tack för alla peppande kommentarer), så kan jag tala om att jag fick varken ett ja eller nej. Det betyder att jag fortfarande är hoppfull.

Ha en fantastisk fredag !

Kramar


This morning, somebody made me very happy and maybe I shall tell you how, so you don't have to wonder. On my way to work this morning I couldn't find my card for going by the tube. It was gone !!! Then I realised that today some of my money must go to other things than I had planed today. But a wonderful and honest person had turned in my card to the ticket collector . I want to thank that person thousands of times for doing that. It made me smile almost the whole day :D

If you wonder how it went with the closet (thank you for the peptalk), I didn't get either a yes or a no. That means that I'm still hopeful about it.

Have a marvellous Friday !

Hugs

8 kommentarer:

Pamela Terry and Edward sa...

Thank you for the sweet comment and for leading me here to your lovely blog. I think I shall follow you!

Engelska Villan sa...

Annars hade du kunnat få ett av våra tre SL-kort... :) Fast Matte fick ju som tur var lämna tillbaka vårat tredje!
Klart du ska fråga om skåpet!!!
Gör det imorgon :)
Kram o trevlig helg.
Anna

Anonym sa...

Hejsan!
Det är väl härligt med ärliga och snälla människor, vilken tur!
Förstår att du är glad.
Skåpet är ju jättefint hoppas du får köpa det. Håller tummarna!
Ha en super fredag!
Kram Bodil.

Hannis sa...

Vad underbart det är med människor som faktiskt gör så, lämnar in saker dom hittar.
Förstår att du drog en lättnadens suck!

Hoppas att du får skåpet!
För det var en läckerbit.

Kram Hannis

Sjabbig men chic sa...

Tänk att det finns fullt av goda, braiga människor ändå. Helt fantastiskt bra tycker jag!

Kram Lisa

Huset vid ån sa...

Det är tur att det finns ärliga människor!! Skönt att det ordna sig...Önskar dig en trevlig helg! Kram Therese

Elin sa...

Åh vilken lycka att det kom tillbaka till dig... Tänk att det finns så många underbara människor på vår jord...

Många varma kramar
Elin

Petra sa...

Jag hittade ett VISA kort utanför centrum förra veckan, skickade ett sms till 118100 och fick svar direkt, ringde -upptaget, hon ringde tillbaka, hade inte upptäckt att kortet var borta och hon blev förstås också jätteglad och jag med!