tisdag 19 januari 2010

Land och rike runt - Around the whole country


En av de idéer som ska vara i min nya idébok är en sorts byrå som jag har klippt ut en bild av ur en tidning för flera år sedan. Det är en byrå som är gjord av 3-4 st av Ikeas minibyråer Moppe eller Fira. Jag tycker att den ser fin ut, inte alltför svår att göra och inte så dyr heller. Nu, tänkte jag, så ska den idén bli verklighet också. Ha !! Nu säljer de ju varken Moppar eller Firor på Ikea längre. Tänk att jag ska vara så trög, så att artikeln hinner utgå ur sortimentet. Jag har funderingar på att åka runt Sverige och kanske utomlands också, om det nu skulle finnas några kvar någonstans. Jag vill ju inte ge upp tanken än !!!

Bilden på de vackra dörrarna har jag tagit hos Systrars Söta i Bålsta och jag blir både inspirerad och glad av att se dem :) Jag drömmer....

Puss & kram


One of the ideas I want to have in my new book of ideas is a bureau that I found a picture of in
a magazine for several years ago. It's a bureau made of 3 or 4 small "minibureaus" from Ikea. They are called Moppe or Fira. I think that it looks good, is not so hard to do and not so expensive either. Yes, now I will make that idea into reality, was my thought. And do you know what !! They don't sell them at Ikea any longer. Can you believe that I'm that slow ! I'm thinking about travelling around Sweden seaching for the bureau and maybe abroad too. There might be some Moppar or Firor somewhere. I can't forget about it yet !!

The picture of the lovely doors I've taken at Systrars Söta in Bålsta and I feel both inspired and happy when I see them. I'm dreaming....

Kisses and hugs


17 kommentarer:

Anonym sa...

Anci!

Vi kollar i Lissabon i mars! Kan se mig ljuda till Moppe och Fia.
Men skriva kan man ju alltid göra. Bra att artiklarna har samma namn världen runt.
Soliga hälsningar från Ampan

Anonym sa...

Halloj Anci! Såg din kommentar hos syrran, jag kan lämna en biljett med ditt namn i kassan på torsdag eller söndag. biljett inträdet är ju fortfarande 200 kr,men om du fortfarande är intresserad så ring mig så styr vi upp det hela! Har 2 biljetter om du vill ta med dig någon. :-)
070-1506354

Anonym sa...

A men Du e för go Anci, you make me smile.... as usual!

Agneta

Anonym sa...

Hejsan!
kan du inte vissa bilden?
Kanske du kan hitta några liknande byrå.
Eller sätt ut en annons om det är nån som har som vill sälja.
Fina dörrar du visar.
ha en fin onsdag.
Kram Bodil.

Elisa Day sa...

Visste inte att dom slutat sälja dom. Har en fira hemma. Hoppas du hittar. Tyckte dom hade en stor avdelning med bara såna. Trodde dom sålde bra av dom :)

Sjabbig men chic sa...

Men nu blir jag väldigt nyfiken. Jag har två såna däringa moppebyråer. Vad exakt är det jag skulle kunna göra med dem? Upplys mig nu så är du snäll.

Kram Lisa

myletterstoemily sa...

hur mar du?

i have been on vacation and missed your lovely blog.
love the bureau idea!

love,
lea

Elisa Day sa...

Tack dina kommentarer gör mig så glad! Ingen större fara med min rygg var till en kiropraktor idag, därför jag skrev så där bara för att skoja. Hur har du det? Kram

Tessie sa...

Typiskt :-) Att ikea inte förstår att de inta kan ta bort saker ur sitt sortiment *s*

Kul att du vill vara med i min lilla marknadsföringskampanj. Läs du inlägget på hur det gå till när du får tid :-)

Kram Torparfrun

myletterstoemily sa...

tack sa mycket!...for visiting my blog.

your english is very good. i'm afraid i do not know
any swedish...but am picking up some phrases from
visitng your blog!

i am from oklahoma...the famous movie!

trevligt att rakas traffas! (nice to meet you, i think)

Inspiration i vitt sa...

Hej Anci, vilken bra ide' med en inspirationsbok i stället för att ha en massa urklipp här och där som man aldrig hitter. Kram på dig/Ingela.

Katta sa...

Har du kollat blocket eller tradera efter "moppe"? Snygga dörrar där i allafall. Ha en bra dag,kram Katta

Madeira Inside sa...

Grattis Anci pa födelsedagen!
Hoppas du för mit kort!!!

Ha det sa bra!
KRAM,
Natalie :)

Systrars söta sa...

Hejsan Anci, hoppas det löste sig med biljett..såg att syster lagt en kommentar :-)) Åååå så snygga dörrar, du visar på bild..:-)) Spännande detdär med byrån..blir så nyfiken. Ha det gott..kram kat

Ölandsvindar sa...

Grattis, grattis, grattis!
Såg på annan blogg att du har födelsedag.

Kram
Kerstin

Anonym sa...

Anci!

Ölandsvindar är en tidig fågel!

Kram på dan Anne-Marie

Hemmalycka sa...

Fyller du år Anci?
Men GRATTIS kära vän, hoppas du fick en fin födelsedag.
Kram Åsa