lördag 30 januari 2010

Konstverk - Work of art


Jag gillar konst ! Tavlan på bilden är målad av en vän till mig, jag tycker mycket om den för dess färger och motiv. Annars vill jag hellre ha äldre konst där man ser vad det föreställer. Som ni säkert förstår är jag ingen älskare av modern konst :) Jag föredrar de gamla konstnärerna. Något som jag skulle vilja ha hemma är ett par porträtt, gärna från 1700-talet. Nu tror jag ju inte att min ekonomi kommer att tillåta att de är äkta, men några vackra kopior skulle också gå bra. De kan jag inte göra själv !!

Mys och njut så mycket ni bara kan av helgen !

Varma kramar
Anci



I like art. A friend of mine have made the painting on the picture. I like it a lot because of its colors and motive. Otherwise, I love more the old paintings where you can see what it is. As you probably already understand, I'm not a lover of modern art. I prefer the old artists. Sometimes in the future, I hope that I will have a pair of portraits, maybe from the 18th century. I do believe that my economy don't allow that they are real. But some beautiful copies can also work. Anyway, I can't do them by myself !!

Have it cosy and enjoy as much as you can !

Warm hugs
Anci

13 kommentarer:

Anonym sa...

Din eminenta förmåga att på rätt sätt slå an tonen i de mest skiftande ämnen - den gläder mig mycket.
/Petter/

Greet Lefèvre sa...

My sweet Anci, I feel guilty I have not read your blog in a few days! I was so busy with my blog change!!!
Thank you for your comments on my blog!
The painting of your friend is gorgeous! I am jealous of people who realy can paint that way!!!
xx
Greet

Anonym sa...

gillar tavlan kära anci, man kan väl se vad den föreställer!

agneta

Anonym sa...

Fin tavla!
Härligt att det finns så mycket olika konst så det finns nåt för alla!
ha en fin helg!
Kram Bodil.

Katta sa...

Visst är det vackert med gamla porträtt. Spelar ingen roll från vilket århundrade heller, skulle vilja ha ett med någon med vackra kläder på.Ha en bra söndag, kram Katta

gustavianvintage.se sa...

Hej,
Kul att se dina fina bilder från mässan.
Jag borde nog åka dit nästa gång.
Kram Marie

gamla skolan sa...

Tavlan är jättefin , din vän är duktig ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Karna sa...

Så heldig du er som har fått et slikt flott kunstverk, kjempe flott!

Tezz från Kungens Kurva sa...

Tycker att tavlan på bilden är jättefin! Annars är jag otroligt förtjust i Monet. Tycker hans tavlor är fantastiskt vackra.

Elisa Day sa...

Vad roligt att ha en tavla som en vän har gjort! Det var ju ett sammanträffande att du fått muminboken i present. Hoppas du läser den, den är underbar. Kram

Its a house sa...

Jag är väl ingen stor konstvetare kan jag inte påstå men jag fick upp ögonen för konsten mer och mer när jag bodde i Madrid och skulle gärna ha ett par tavlor att pryda väggarna med hemma. Måste bara vänta på att jag hittar tavlan som det säger "klick" med!

Önskar dig en härlig vecka!
Karolina

Elisa Day sa...

visst hade jag tur som vann så otrolig fina priser! Blev så glad. Vad snabb du är! :D Kram

iLLi sa...

Men wow! Den tavlan var ju superläcker!! :-)

Jag ser då vad det föreställer.. ;-)

Många kramar!
Lina