lördag 16 januari 2010

En promenad i staden - A walk in the city








Om man går lite vid sidan om de stora gatorna i en stad, så finns det ofta mycket gammalt och vackert att se. Jag har alltid tyckt om att se gamla byggnader för de visar att det finns så mycket mer än nutiden. Jag vill upptäcka mer, både i min egen stad och i andra !!
I dag vill jag göra en inspirationsbok som ska hjälpa mig att komma ihåg de idéer jag har om möbler och saker som jag vill göra iordning. Om nu något mer ska bli gjort (!) behöver jag få lite bättre ordning på det. Jag vill börja göra !!

Njut, vila och ha en underbar dag


If you walk just a bit outside the biggest streets in a city, there is often old and beautiful houses to see. I've always liked to see old buildings because they show us that's more than the time now. I want to discover more, both in my own city and other !
Today, I want to do a book of inspiration that will help me to keep the ideas I have about furnitures and things I want to renovate. If there will be anything more done (!) I need to keep it in better order. I want to start doing it !!

Enjoy, rest and have a wonderful day !!



5 kommentarer:

Petra sa...

Ja med det är ju det allra bästa, att vika av från huvudgatorna. Det var så vi hittade den allra bästa restaurangen i Bolonga, där det bara var Italienare och ju fler gäster som kom, desto fler bilar fick parkeras om och ut bars bord och stolar på parkeringen. Underbart! El i Venedig där vi också hittade massa billigare (inte billiga) ställen att fika och äta på.

Anonym sa...

Underbara bilder Anci! När det gäller skåpet så tycker jag Du skall visa ägaren Din blogg och vad Dina vänner tycker...

Agneta

(för övrigt akut gallstens-opererad i förrgår, synd om mig eller hur..)

Anonym sa...

Anci!

Solen är tillbaka efter fyra veckors frånvaro hos oss!
Var har du funnit dina vackra motiv?
Har själv börjat samla vackra och oftast gamla byggnader i en mapp att ta fram och njuta av eller publicera i någon blogg.
Bom fim de semana, Ampan

the.neo.lifestyle sa...

What nice pictures, here the snow is disappearing quickly.

Have a nice weekend ;-)

David

Elisa Day sa...

Härliga bilder! Saknar det här, finns inga gamla byggnader eller nåt sånt. Tur att naturen hittar på konstverk. Hoppas du får ditt skåp. Kram