söndag 8 november 2009

Kursen - The Course




Nu har jag varit på kurs ! Jag har lärt mig att skriva vackert och med lite mer övning kan det nog bli riktigt bra. Nu stundar ju julkortstider och så.... Det var roligt att sitta på skolbänken igen och jag får lust att gå fler kurser :)
Bilden på husen tog jag bara för den mysiga gammeldags känslan. Jag vill få lite inspiration från äldre tider till mina bokstäver och mitt andra pysslande .

Ha en underbar vecka och njut !!!

Kramar


I've done the course now ! I have learned to write beautiful and with a some practice I think that it can be quite good. And it's time to write Christmas-cards soon.... It's funny to be in "school" again and I feel like doing some more courses :)
The picture at the houses I took only for the old-fashioned feeling. I want to get inspired for my letters and for my other projects.

Have a wonderful week and enjoy !!!

Hugs

11 kommentarer:

Anonym sa...

Anci!
Underbar bild över hustaken!
Är bilderna där under smakprov på vad du övat med på kursen tro?
Hoppas på ett fint julkort!
Kramar Anne-Marie

Hemmalycka sa...

Hej. Det verkar ju superkul och det låter som du fått massor av inspiration i helgen.
Kram Åsa

Hannis sa...

Kan tänka mig att du kommer att texta en hel del fint nu!
Kul med kurser, sånt ger mersmak.

Väldigt fin bild på hustaket!

Visst är det galet att han tänkte kasta allt det jag fick??
Men tur för mig=))

Kram Hannis

Sjabbig men chic sa...

Men åh! Det är ju hur bra som helst! Jag skulle också vilja lära mig. Men jag är så skakig i händerna så det skulle nog se ut som om de hade försökt lära härjade Herta att kalligrafera.;)

Kramis Lisa

Katta sa...

Jamen kolla! Vad snyggt! Du textar ju redan hur fint som helst.Tycker det ser bekant ut på nåt sett över hustaket där men kan inte riktigt sätta det.Ha en bra vecka, kram Katta

Greet Lefèvre sa...

Anci,
This is so beautiful!! I am jealous! Please go on!!
Writing Christmas cards in this kalligrafie will be gorgeous!

Greet

Lilla huset på prärien sa...

Åhh precis en sådan kurs som jag skulle vilja gå!!

Kram J

lottens vita och gröna sa...

anci, guuuuuu vad fint, då kan man ju beställa av dig, hihi!

varmkram lotten

Anonym sa...

Hejsan!
Fin bild på hustaken.
Vad kul att gå på kalligrafi kurs.
Vad jätte roligt att kunna skriva vackert. Jag tror nog julkorten blir jättefina.
Kram Bodil.

Madeira Inside sa...

I would love to do that!!! :))))))

Nice!

Kram :)

Systrars söta sa...

Åååå jag skulle också vilja gå kurs och lära mig texta fint :-))...tänkte gå distans..men har inte hunnit med tyvärr (som med allt annat)...Ja kom bara kom :-) det vore så kul...Ha en skön helg kram kat