torsdag 25 juni 2009

Nu förstår jag - Now I know


Nu förstår jag vart min energi tagit vägen och varför jag inte känner mig ett dugg kreativ. Jag är sjuk ! Tror att det är någon släng av sommarinfluensa, så det är mest sängen som jag längtar efter nu och inte hängmattan eller badstranden. Det känns ändå ganska skönt att få vila och ta igen mig. Jag hoppas kunna roa mig med att titta i mina inspirationspärmar.

Häromdagen gjorde vi en sak som jag tycker hör ihop med sommaren. Vi spelade kubb, det är roligt. Trots att jag inte vann....

Ha det så skönt i dag, alla ni som besöker min blogg ! Ni är underbara och ni betyder mycket för mig.

I know now where all my energy has gone and why I don't feel a bit creative. I'm sick ! Think I've got some kind of summerflu, so now I'm longing for the bed, not the beach or the hammock. It feels kind of nice anyway to just rest and take everything slow and nice. Hope that I can look in my folders of inspiration to make myself glad.

The other day we did something that I really think is connected with summer. We played kubb (it's an old game from the island Gotland that is easy to play and you do it outside). It was fun, in spite of the fact that I didn't win.

I hope that you, all visitors on my blog, will have a lovely day ! You are wonderful and you mean so much to me.

8 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Typiskt att bli sjuk på semestern, stackars dig.
Krya på dig snabbt så att du kan vara ute i solen.
Kram Åsa

iLLi sa...

Ja, det är väl så det brukar vara.. när man blir ledig blir man sjuk.

Krya på dig och vilket fint kubbspel ;-)

Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

usch inget roligt ju..våran minsting är med lite krasslig..inte alls kul i värmen!!

ja kubb är verkligen sommarnöjje..har spelat ett par ggr..men sååå fint ert var!!!
Annorlunda!!

Ha det gott i värmen!!
~~♥Kram Millan ♥~~

Katta sa...

jobbigt att vara sjuk nu i värmen men jag känner fler som blivit det så man får hoppas att man klarar sig själv. Hoppas du blir bra snart.Det är kul med sommriga spel, jag gillar minigolf det hör verkligen sommaren till med.Koppen du såg på min blogg kommer presis som du trodde från Indiska.Ha det bra och krya på dej, kram Katta

Elisa Day sa...

Krya på dig! Kubb är roligt. Kram

Anonym sa...

Hejsan!
Vad kul att jag gjorde dig glad.
Vad trist att bli sjuk på semestern men det brukar vara så att när man slappnar av så kommer det......
Kubb är ju så kul min make älskar det och har fått många av våra vänner att älska det och skaffa kubb spel, ha ha
Duktig på det har han också blivit, ha ha
Krya på dig och ha en fin fredag!
Kram Bodil.

Karna sa...

Stakkars deg, håper du blir raskt frisk igjen...ikke noe koselig å være syk på sommeren! God bedring og ha en fin helg!

Elin sa...

Usch så tråkigt... sommar förkylning är inte att leka med... de har alltid en tendens att inte vilja försvinna utan dröjer sig kvar ett bra tag... ta det lugnt och försök att ta hand om dig...

krya på dig och ha en skön helg....
Många kramar
Elin