söndag 28 juni 2009

Mer historia - More history


Någon gång i framtiden när jag har tid och lust, så ska jag göra något av mina fina släktfoton. Jag är så glad för dem. Först för att jag kan se hur mina släktingar såg ut, men också för att det går att se den tidens kläder, hårmode och annat. Det är som jag skrev om i förra inlägget, historia finns ju där också. Jag har alltid tyckt om gamla saker och andra tider.
Jag vill göra en tavla (eller något snitsigt som jag kan komma på) där mina släktingar är samlade. Sedan får jag ju också många idéer på bloggar om att göra någon inredningsdetalj, t ex kuddar, väskor, halsband. Det kan bli fint !

Nu ska jag försöka kurera mig, så att jag kan jobba i morgon igen. Det känns inte så hemskt som det låter för det är ju sommar och sol ändå !!!

Ta hand om er och varandra :)

Sometimes in the future when I have the time and the mind for it, I wanna do something with the old photos of my relatives. I'm so happy for the photos. First of all because I can see what they looked like, but also for the possibility to see what clothes they had then, how the hair was done and such things. I wrote about it in my latest post, it's history there too. I've always liked old things and other times.
I want to do a picture (or something nice) with all my relatives together. And in many blogs you can find ideas about doing cushions, bags or a necklace with old photos. That can be nice !

Now I have to make myself well so I can work again tomorrow. It's not as bad as it's seems because it's summer and sunny weather anyway !!!

Take care of yourselves and others :)

10 kommentarer:

Karna sa...

Skulle jeg også ha gjort....kjempe skatter dette!

Katta sa...

Såna gamla släktfoton är jättefina. Jag har alltid gillat dem just för klädernas skull har alltid gillat historiska kläder. Hoppas du har de bra i värmen trots förkylning. Kram Katta

Katta sa...

Det var första gången på Fjäderholmarna för mej med har bara åkt förbi förut men jag kan rekomendera det.Kram K

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ja sååå vackra...kul minne, som man ska bevara väl!!!

~~Kram önskar Millan!!~~
Ha en finfin vecka!!~
~~♥~~

Stina sa...

Du får nog ihop något riktigt fint av det där ska du se.:-) Kramis

Sjabbig men chic sa...

Jag hoppas verkligen att du mår bättre. Gamla foton är helt underbara. Jag jobbade ett tag på ett friluftsmuseum och där finns det en fotosalong där man rollspelar 1890-tal och där man kan boka tid och bli fotad på gammalt vis med kläder och allt. Jättekul och jättefina foton.

Kram Lisa

Helena sa...

Hej! Skulle också vilja göra något med gamla släktfoton, det är ju sååå fint! Hoppas du mår bätte! Ha en skön dag! Kram Helena

iLLi sa...

Gamla bilder är så himla underbara att titta på!
jag fastnar snabbt när jag börjar kika på riktigt gamla fotografier!

Ha en bra dag!
kram

anna of sweden sa...

Vad kul att du hittade till min blogg. Nu kikar jag in här hos dig.
Hälsar Anna i Philadelphia - men just nu i Blekinge.

Madeira Inside sa...

Dam right.
Ta hand om er och varandra !

Ha det bra!
Kram! :)