tisdag 31 mars 2009

Viktiga saker


Jag funderar just nu mycket på vad som är viktigt i livet. Svaren är inte alltid självklara. Det finns ju många delar att ta itu med. När det gäller yrkesliv och intressen så känner jag i alla fall att det är inredning (och bloggande) som jag gläds åt och får inspiration av. Eftersom jag inte har ett arbete inom det området, så borde/ska/vill jag göra något åt det. Just nu känner jag inte att jag har den orken. Jag hoppas att påsken ska ge mig tiden att fundera och även hinna att slutföra de projekt jag håller på med.

Bilden visar en solnedgång i Indien som var så snabb att jag knappt hann fotografera den.

These days I'm thinking a lot about what's important in life. The answers isn't always easy to find. There is many parts to deal with. When it's about work and interests I can feel that is design och decoration (and writing in my blog) that makes me happy and gives me inspiration. I don't work with that, so I should/will/want to do something about it. But nowadays I haven't got the energy for it. I hope that Easter holidays will give me time to think and also finish my "projects".

The picture is from a beautiful sunset in India that disappeared so quickly that I barely could take a photo of it.

2 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Hoppas du kommer underfund med vad du vill, det är inte alltid så enkelt att veta.
Kram Kram

Elisa Day sa...

Funderar själv mycket på sånt också. Är sjukskriven just nu och sa upp mig från mitt förra jobb pga idiot till chef och värk mm. Nu försöker jag komma på vad jag ska göra istället. Hoppas du får kraft och inspiration och hittar det som känns rätt för dig! Kram