söndag 29 mars 2009

2 saker eller kanske fler





I dag har jag två saker att visa. Först mina köp i Indien: jag har köpt några klänningar/tunikor som jag tycker är vackra. Det är kanske inte vad indiskorna själva har på sig, men med en sjal och rätt sorts byxor känner jag mig indisk i alla fall. Jag köpte 1 par örhängen och ångrar att jag inte köpte fler...
Min andra bild (eller fjärde om man ska vara noggrann...) visar en gatubild från Khan Market. Det ligger inte så långt ifrån där jag bodde. Det som jag inte upptäckte på en gång utan efter ett tag när jag tittade igenom mina bilder är att det står Feng Shui på en skylt. Den affären missade jag. Undrar vad de säljer där ?
I have 2 things to show you today. First of all my purchases from India: I bought some dresses/ tunics that I think looks lovely. This might not be what the indian women usually are dressed in, but with a shawl and the right pair of trousers at least I feel indian. I also bought earrings and I regret that I didn't bought more.
My second picture (or you can say my fourth :) ) is a street picture from Khan Market. It isn't far from where I lived. Something I didn't noticed when I took the picture was that there is a sign with the text Feng Shui. I missed that shop. I wonder what they have there ?

4 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Fina saker du har fått med dig hem. Kul att få se bilder från Indien, verkar vara ett spännande land att utforska.
Kram Åsa

Elisa Day sa...

Vad spännande saker du köpte! Undra vad dom sålde på Feng Shui butiken?

Jenny sa...

Fina saker du fick med dig hem! Vad spännande med Feng shui butiken :) Där hade jag gärna tittat in en sväng :) KRAM!

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Velvet and Linen sa...

Beautiful, Anci.
I love those earrings!

xo
Brooke